Totalul afișărilor de pagină

28 ianuarie 2011

Uleiuri din plante

In majoritatea sapunurilor folosesc uleiuri din plante.I-mi plac sapunurile ,,terapeutice``care pe langa faptul ca nu agreseaza pielea si curata delicat,au si proprietati vindecatoare.O iau ca pe o realizare personala cand cei care folosesc sapunurile facute de mine,i-mi spun:uite,mi-am vindecat mainile mele crapate,sau,uite de cand folosesc la dus sapunul de la tine,am scapat de pielea uscata si parca nici nu mi-au mai aparut capilare rupte asa multe ca inainte,sau,m-am taiat la un deget la bucatarie si in 2 zile mi s-a inchis rana,mie,care stateam o saptamina cu degetul bandajat.E o motivatie puternica sa caut noi si noi retete cu noi combinatii de palnte.
Pentru realizarea uleiurilor din plante cea mai buna metoda dar si cea mai lenta este macerarea .La un litru de ulei se adauga 200 de grame de plante uscate macinate fin cu rasnita electrica.Se pune totul intr-un borcan inchis ermetic si se lasa sa macereze 14 zile intr-un loc calduros sau la soare, dupa care se filtreaza prin tifon. Preparatul obtinut se pastreaza intr-un loc racoros, uscat si fara lumina.sigur,se pot parfuma cu uleiuri esentiale,doza uzuala fiind de 20 de picaturi pentru 100 de grame de ulei,in functie de mirosul preferat sau de efectul urmarit.
Se pot folosi pentru masajul corpului,ca tratament pentru diferite afectiuni ale pielii,incorporate in creme si unguiente,sau in sapun.
Plantele le macerez de obicei in ulei de masline,si cateodata ulei de samburi de struguri ,de orez sau altele.


Eu folosesc 60 % ulei de masline in sapunurile mele.Sapunurile din plante contin deci 60% ulei de plante,un procent foarte bun pentru un efect terapeutic.Sigur ca rezultatele nu apar peste noapte ci dupa o folosinta indelungate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu