Totalul afișărilor de pagină

7 august 2011

Uleiul de argan,cel mai pretios ulei pentru ingrijirea parului

Imi plac mastile pentru par.Am incercat cateva pana acum,bineinteles naturale,si am observat ca parului mei ii merge bine cu mastile pe baza de uleiuri.Norocul meu ca nu am probleme cu podoaba capilara,poate si pentru ca am suficienta grija de ea si nu folosesc sampoane si tot felul de balsamuri pline de siliconi si alte chimicale din comert.
Pana de curand,cel mai mult imi placea uleiul de migdale,ulei fin,foarte penetrant,era suficient cu doar o ora sa il aplic inainte de spalarea parului.Uleiul de cocos mi-a placut la fel de mult,putin mai gras insa la fel de bun.
Uleiul de argan a fost o revelatie,doream de mult sa il incerc insa doar de curand am reusit sa-l achizitionez dintr-o sursa de incredere.
Cum procedez:inainte de a-mi spala parul cu cateva ore(intodeauna fac lucrurile temeinic,decat mai putin mai bine mai mult)aplic uleiul de argan pe toata lungimea parului si masez bine la radacini.Pentru un tratament si mai eficient adaug cateva picaturi de ulei de lavanda in uleiul pe care urmeaza sa il aplic pe par.Apoi spal parul normal,adica cu sapun natural si il clatesc cu otet.In nici un caz nu e nevoie de balsam ,parul devine usor de pieptanat,matasos cum nici o masca cumparata din comert nu l-ar face,are o stralucire sanatoasa, plina de vitalitate.

Uleiul de argan este unul din cele mai pretioase uleiuri din lume fiind foarte rar si greu de obtinut.Pentru a obtine un 1 litru de ulei este necesara productia a cca 6 arbori Argania Spinosa.
Arganierul este un arbore foarte vechi, care acum se mai gaseste intr-o zona restransa din Maroc si este specie protejata. Creste numai in zone salbatice semi-desertice, nefiind cultivat de om. Uleiul cosmetic este obtinut prin presarea la rece a semintelor crude, spre deosebire de cel alimentar, care se obtine din semintele usor prajite.Uleiul cosmetic este deschis la culoare,in timp ce uleiul alimentar este mai inchis, culoare datorata prajirii semintelor.
Arganul creste in salbaticie si tot uleiul este produs de comunitatea berbera. Certificarea bio se obtine de revanzatori in scopul de a obtine profituri mai mari si este mai putin relevanta decat in cazul altor produse,la fel este si la untul de shea,arborele de karite creste doar in salbaticie .
Uleiul de argan este cel mai bogat in antioxidanti dintre toate uleiurile folosite in scop cosmetic.Este potrivit oricarui tip de ten si este cel mai eficient ulei natural impotriva imbatranirii. De asemenea hidrateaza si catifeleaza pielea intr-un mod spectaculos. Fitosterolii pe care ii contine ajuta la repararea cicatricilor si arsurilor solare si nu numai .
Are capacitatea de a atenua vergeturile, dar si de a reduce acneea, psoriazisul, eczemele si chiar matreata.
Folosit pe par, uleiul de argan ofera ingrijire totala : hraneste, protejeaza, revitalizeaza parul deteriorat, lipsit de stralucire, care se rupe usor. Protejeaza de efectele nocive ale razelor UV si imbunatateste elasticitatea. Rezultatele sunt vizibile in cazul folosirii repetate.
O varianta a articolului o veti gasi  publicata in Ziarul de Iasi,pagina naturista.

In curand o sa gasiti in magazinul meu pe Breslo o masca hranitoare care o sa contina printre alte ingrediente si ulei de argan, destinata parului uscat,deteriorat,cu fire despicate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu