Totalul afișărilor de pagină

21 iunie 2015

Un hidrolat nou in portofoliu,coada soricelului

  Multi ani la rand am baut ceai din coada soricelului.A ajuns sa imi placa mirosul aspru,ierbos si amareala ce ti-o lasa in gura dupa ce savurezi ceaiul. Stiam sa se foloseste si in multe afectiuni ale pielii sau ginecologice dar nu l-am folosit extern decat foarte rar( pentru ca sunt o norocoasa si nu am avut nevoie).
   Anul acesta,pentru ca mi-am facut timp sa merg sa culeg aceasta mica minune  a naturii in cantitate mai mare,am hotarat sa fac si apa florala .Planta o culeg de ani buni din rezervatia naturala Valea lui David,numita si Fanetele secular Valea lui David,situata "la o aruncatura de bat" de Iasi.Poate nu stiti dar aici traieste o specie de vipera unica in lume numita Vipera Moldavica. E o serparie intreaga acolo,iti trebuie curaj sa intri in faneata dar m-am obisnuit si cu cizme inalte dincolo de genunchi,putine sanse sa te ,,capseze"vre-o taratoare.
  Hidrolatul l-am pregatit doar din flori,nu din planta intreaga.A iesit intens,concentrat,cu o pelicula bogata de ulei esential plutind la suprafata.Sper surprinderea mea,uleiul este de culoare albastra asemenator cu cel de musetel.de fapt ,culoarea se datoreaza camazulenelor,aceleasi componente antiinflamatoare din musetel.
Se spune planta a fost folosita de catre Achile,eroul grec,ranit in razboil troian pentru a-si repara tendonul vatamat,de aici denumirea plantei de Achillea Millefolium.
 
 Mirosul nu este unul floral,este ierbos,verde,amarui,intens,usor greoi,considerat neplacut de unii.Eu fiind obisnuita cu aroma ceaiului de coada soricelului,il gasesc destul de agreabil.La urma urmei,mirosul,placut sau nu este interpretarea personala a fiecaruia.
 
Este tonicul ideal pentru un ten acneic,gras,util ca si antiinflamator pentru pielea iritata si inflamata.Usor astringent,poate folosit ca si aftershave in cazul barbatilor sau pulverizat pe piele dupa epilare.Poate fi aplicat sub forma de compresa pe picioarele afectate de varice.sau la incheieturi pentru a calma durerile reumatismale.Pulverizat pe piele calmeaza instant mancarimile provocate de muscaturile de insecte,dezinfectand totodata locul respectiv .Este adjuvant in tratarea tuturor problemelor pielii,psoriasis,eczema,eruptii,plagi,etc.
 Sub forma de comprese sau pulverizat direct pe piele,are capacitatea de a raci corpul fiind deosebit de eficient in caz de febra,mai eficient decat impachetarea cu otet.Atentie,a nu se folosi pentru impachetati la copii mai mici de 3 ani unde este contraindicata folosirea oricarui ulei esential(exceptie lavanda si musetel).
 Tot sub forma de compresa aplicata pe abdomen,calmeaza durerile menstruale si grabeste vindecarea postpartum. Se pot face spalaturi vaginale in caz de endometrioza sau in alte afectiuni ginecologice .
Poate fi utilizat pentru dezinfectarea ranilor superficiale.
 Sunt doar cateva indicatii de utilizare,aplicatiile sunt mai mult mai multe.
 
Daca doriti sa il achizitionati,il gasiti incepand de astazi in magazin .
Ultimul lot a fost distilat ieri asa ca mai proaspat de atat nu se poate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu